Prevádzkovateľ: Jan Hájek
Adresa: Křinice 333, 55001 Broumov
Identifikačné číslo: 01044460, nie sme platcami DPH
(ďalej len „ Prevádzkovateľ “)
na predaj prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.himobil.sk
Kontaktné údaje Predávajúceho:
Adresa pre doručovanie: Jan Hájek
Krinica 333
550 01 Broumov
(ďalej len „ Kontaktná adresa “) IČO: 01044460
Adresa elektronickej pošty: info@himobil.cz / hhx@seznam.cz (ďalej len „ Kontaktný email “)
Telefón: (+420) 777 619 622 (mobilný operátor O2)
(ďalej len „ Kontaktný telefón “)
1. Úvodné ustanovenia
1.0. Firma Jan Hájek (HiMobil.cz) je zaspaná do registra vedeného Ministerstvom životného prostredia o eko odpadoch a to prostredníctvom firmy REMA Systém, as, REMA Battery, sro
1.1. Tieto obchodné podmienky (v zmysle § 1751 zákona č. č. 89/2012 Zb., Občianskeho zákonníka, v aktuálnom znení, ďalej len „občiansky zákonník“) platia pre nákup v internetovom obchode „ HiMobil.sk “ prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na internetovej adrese www.himobil.sk (ďalej tiež len „ webové rozhranie obchodu “) prevádzkovanom Predávajúcim.
1.2. Obchodné podmienky vymedzujú a upresňujú základné práva a povinnosti Predávajúceho, Kupujúceho a Užívateľa. Kupujúci zaslaním objednávky a ďalej tiež potvrdením vo webovom rozhraní obchodu súčasne potvrdzuje, že akceptuje tieto obchodné podmienky a že sa s nimi oboznámil. Kúpna zmluva, tj obchodné podmienky vrátane objednávky a jej prijatia budú Kupujúcemu zaslané e-mailom alebo vytlačené poštou bezprostredne po uzavretí kúpnej zmluvy alebo budú priložené k tovaru najneskôr pri dodaní tovaru Kupujúcemu.
1.3. Ustanovenia odchylné od obchodných podmienok je možné dojednať v kúpnej zmluve. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanovením obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy (za „ kúpnu zmluvu “ sa tu označuje zmluva kúpna, zmluva o dielo, zmluva o poskytnutí služby, či iná zmluva, uzatvorená podľa týchto obchodných podmienok). Kúpna zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť v slovenskom jazyku, ibaže sa Kupujúci a Predávajúci výslovne dohodnú na inom jazyku. Tieto obchodné podmienky sú zobrazené vo webovom rozhraní obchodu av priebehu objednania tovaru, a je tak umožnená ich archivácia, reprodukcia, uchovanie a opakované zobrazenie Kupujúcim, čo Kupujúci berie na vedomie a zaväzuje sa v priebehu objednávania tovaru obchodné podmienky pre seba uchovať pre neskoršie opakované zobrazenie.
1.5. Všetky zmluvné vzťahy sa riadia obchodnými podmienkami a vzťahmi nimi neupravené zákonom občianskym zákonníkom, a ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
1.6. V prípadoch, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od Predávajúceho, koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania alebo je právnickou osobou, neuplatní sa na ňu ochrana spotrebiteľa podľa týchto obchodných podmienok, najmä sa neuplatní príslušné ustanovenia článku 5 – Odstúpenie od kúpnej zmluvy .
2. Vymedzenie pojmov
2.1. Kupujúcim je fyzická alebo právnická osoba, ktorá má v úmysle kúpiť prostredníctvom webového rozhrania obchodu tovaru. Vzhľadom k platnej právnej úprave sa rozlišuje Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom a Kupujúci, ktorý spotrebiteľom je.
2.2. Spotrebiteľ je každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak rokuje.
2.3. Užívateľom je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá navštívi webové rozhranie obchodu. Kupujúci je taktiež Užívateľom.
2.4. Tovar predávaný prostredníctvom webového rozhrania obchodu je elektronika, káble, súvisiace príslušenstvo a ďalší tovar zobrazovaný na webovom rozhraní obchodu.
3. Objednávka a uzavretie kúpnej zmluvy
3.1. V prípade, že to webové rozhranie obchodu umožňuje, Kupujúci vykonáva objednávanie tovaru:
- bez registrácie vo webovom rozhraní obchodu, tj priamo prostredníctvom webového rozhrania obchodu (vyplnením formulára či inak) alebo
- prostredníctvom e-mailovej komunikácie s Predávajúcim zaslaním objednávky na Kontaktný email Predávajúceho alebo
- prostredníctvom telefonickej alebo SMS objednávky na Kontaktnom telefóne Predávajúceho.
Objednávka bez registrácie (objednávka urobená inak ako z užívateľského účtu) musí obsahovať presný názov objednaného tovaru (prípadne číselné označenie tovaru) a počet ks tovaru a osobné údaje Kupujúceho (meno a priezvisko, adresu pre doručovanie, telefónne číslo, e-mailovú adresu).
Pokiaľ to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže Kupujúci na základe ním uskutočnenej registrácie vo webovom rozhraní obchodu pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže Kupujúci vykonávať objednanie tovaru (ďalej len „ užívateľský účet “).
3.2. Užívateľský účet
3.2.1. Pri registrácii a pri objednávaní tovaru (pri využití užívateľského účtu aj inak) je Kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je Kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný bezodkladne aktualizovať. Údaje uvedené Kupujúcim v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú Predávajúcim považované za správne a aktuálne.
3.2.2. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom, o ktorých ao ďalších informáciách potrebných na prístup do užívateľského účtu je Predávajúci povinný zachovávať mlčanlivosť a berie na vedomie, že Predávajúci nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany Kupujúceho. Kupujúci nie je oprávnený umožniť akékoľvek využívanie používateľského účtu tretím osobám.
3.2.3. Predávajúci môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď Kupujúci svoj užívateľský účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, alebo v prípade, keď Kupujúci poruší svoje povinnosti z príslušnej kúpnej zmluvy (vrátane týchto obchodných podmienok).
3.2.4. Kupujúci berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovaru a informácie o ňom, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Uvedené ceny nezahŕňajú ceny a náklady za balenie, dopravu alebo dodanie tovaru Kupujúcemu . Informácie o nákladoch spojených s balením a dopravou alebo dodaním tovaru obsahuje webové rozhranie obchodu a čl. 4 týchto obchodných podmienok , pričom v prípade rozporov má prednosť cena vo webovom rozhraní obchodu. Tieto ceny platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky (iba ak je vo webovom rozhraní obchodu uvedené výslovne inak).
3.4. Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom iného tovaru, než je uverejnené na webovom rozhraní obchodu. Rovnako nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu ohľadom tovaru v inom farebnom prevedení av iných rozmeroch, než je uvedené na webovom rozhraní obchodu.
3.5. Ceny prezentovaného tovaru a ceny za balenie, dopravu a dodanie zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim Kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať, ibaže Predávajúci uvedie výslovne inak.
3.6. Možnosť Predávajúceho uzavrieť kúpnu zmluvu za individuálne s Kupujúcim dohodnutých podmienok je zachovaná.
3.7. Prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a nejedná sa o ponuku zo strany Predávajúceho (resp. o jeho návrh na uzavretie zmluvy; § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije). Predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom takto prezentovaného tovaru. Ponuka označená ako „akčná“ platí do vypredania zásob alebo do doby skončenia takej ponuky uvedenej vo webovom rozhraní obchodu alebo do odvolania ponuky alebo do ďalšej aktualizácie ponuky. Predávajúci poskytuje rôzne druhy zliav. Každá zľava má pravidlá pre uplatnenie. V prípade, že zľava alebo zľavový kupón bude uplatnený Kupujúcim v rozpore s pravidlami danej zľavy či zľavového kupónu, má Predávajúci právo také uplatnenie zľavy alebo zľavového kupónu odmietnuť. V takom prípade je Kupujúci informovaný a bude mu ponúknutá možnosť vybaviť objednávku bez tejto zľavy či uplatneného kupónu. Pravidlá a podmienky pre uplatnenie konkrétnej zľavy či marketingovej akcie sú uvedené buď priamo pri zľave alebo marketingovej akcii vo forme informácií, alebo je pri zľave či marketingovej akcii uvedený odkaz na webové rozhranie obchodu, kde sú pravidlá zľavy či marketingové akcie podrobne popísané.
3.8. Pre objednanie tovaru vyplní Kupujúci objednávkový formulár (alebo uvedie príslušné informácie pri telefonickej alebo emailovej komunikácii) vo webovom rozhraní obchodu, ktorý obsahuje najmä informácie o:
- objednávanom tovare (objednávaný tovar „vloží“ kupujúci do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu, uvedie jeho počet, prípadne označenie tovaru podľa položiek v prezentácii/katalógu Predávajúceho, jeho veľkosť a farbu; Kupujúci berie na vedomie, že vyobrazenie produktov v katalógu je iba ilustračné a nemusí sa úplne zhodovať s výslednou podobou tovaru ),
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru vrátane dodacej adresy,
- identifikačné a kontaktné údaje Kupujúceho, vrátane fakturačných údajov (ak je vyžadované); a
- informácie o nákladoch spojených s balením, dopravou alebo dodaním tovaru
(ďalej spoločne len ako „ objednávka “).
3.9. Pred zaslaním objednávky Predávajúcemu je Kupujúcemu umožnené skontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky Kupujúci vložil, a to aj s ohľadom na možnosť Kupujúceho zisťovať a opravovať chyby vzniknuté pred a pri zadávaní dát do objednávky. Objednávku odošle Kupujúci Predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „Odoslať“. Údaje uvedené v objednávke sú Predávajúcim považované za správne. Predávajúci bezodkladne po obdržaní objednávky toto obdržanie Kupujúcemu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty Kupujúceho uvedenú v objednávke alebo v jeho užívateľskom účte (v prípade rozporov má prednosť adresa v objednávke; ďalej len " elektronická adresa Kupujúceho "), pričom platí, že pokiaľ nie je uvedené v potvrdení inak, toto potvrdenie nie je samo o sebe prijatím (akceptáciou) objednávky v zmysle ods. 3.10 týchto obchodných podmienok, teda nie je uzavretím kúpnej zmluvy.
3.10. Predávajúci je vždy oprávnený požiadať Kupujúceho o dodatočné potvrdenie objednávky alebo overenie totožnosti Kupujúceho (napríklad písomne, faxom alebo telefonicky). Ak nie je objednávka alebo totožnosť osoby Kupujúceho Kupujúcim na výzvu Predávajúceho potvrdená, resp. overená, považuje sa objednávka za neplatnú a kúpna zmluva nevznikne. V prípade zistenia akéhokoľvek nedostatku, najmä neúplnosti alebo nesúladu údajov o osobách oprávnených objednávať tovar, je Predávajúci oprávnený k objednávke neprihliadať. Objednávku, ktorá nespĺňa podstatné náležitosti, je Predávajúci oprávnený odmietnuť (resp. k nej neprihliadať) alebo vrátiť na doplnenie a poskytnúť na to primeranú lehotu. Jej márne uplynutie má za následok, že sa na objednávku hľadí, ako by nebola nikdy doručená.
3.11. Zmluvný vzťah medzi Predávajúcim a Kupujúcim vzniká (tj kúpna zmluva je uzatvorená) doručením prijatia objednávky (akceptáciou, ďalej len „prijatie objednávky“), ktoré je Predávajúcim zaslané Kupujúcemu elektronickou poštou, a to na elektronickú adresu Kupujúceho, a pokiaľ by k tomuto nedošlo , tak úhradou celej kúpnej ceny alebo prevzatím objednaného tovaru Kupujúcim, podľa toho, čo nastane skôr. Prijatie objednávky (akceptácia) môže byť súčasťou potvrdenia o obdržaní objednávky podľa ods. 3.8. (pokiaľ je to v potvrdení výslovne uvedené), alebo môže po tomto potvrdení nasledovať samostatne.
3.12. Kupujúci berie na vedomie, že Predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým porušili kúpnu zmluvu (vrátane obchodných podmienok).
3.13. Kupujúci súhlasí s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté Kupujúcemu pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (predovšetkým náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí Kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
3.14. Kúpnou zmluvou sa Predávajúci zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar uvedený v objednávke a Kupujúci sa zaväzuje tento tovar od Predávajúceho či ním zvoleného prepravcu prevziať a zaplatiť Predávajúcemu kúpnu cenu tovaru uvedenú v objednávke.
3.15. V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane Predávajúceho pri uvedení ceny tovaru vo webovom rozhraní obchodu alebo v priebehu objednávania, nie je Predávajúci povinný dodať Kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že Kupujúcemu bolo zaslané prijatie objednávky podľa ods. 3.10 týchto obchodných podmienok.
3.16. Predávajúci upozorní Kupujúceho, pokiaľ cena uvedená pri tovare vo webovom rozhraní obchodu alebo v priebehu objednávania už nie je aktuálna. Pokiaľ Kupujúci nesúhlasí so zvýšením ceny, Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy.
3.17. Kupujúci môže zrušiť objednávky doposiaľ nepotvrdené Predávajúcim podľa ods. 3.10 telefonicky alebo emailovou správou na kontaktnom telefónnom čísle, resp. emailovej adrese Predávajúceho. Všetky objednávky prijaté Predávajúcim podľa ods. 3.10 sú záväzné. Aj záväznú objednávku je možné po predchádzajúcom dohovore s Predávajúcim zrušiť. V prípade, že nebude objednávka zrušená do doby pred expedíciou, a bude expedovaná, môže byť po Kupujúcom požadovaná náhrada nákladov spojená s expedíciou a vrátením tovaru spôsobených zrušením objednávky.
4. Platobné a dodacie podmienky
4.1. Spoločne s kúpnou cenou je Kupujúci povinný zaplatiť Predávajúcemu aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru, ktorých výška je uvedená vo webovom rozhraní obchodu a bude uvedená v objednávke av jej prijatí. Ak nie je uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj tieto náklady spojené s dodaním tovaru.
4.2. Kupujúci má možnosť zaplatiť kúpnu cenu za tovar Predávajúcemu okrem ďalších spôsobov uvedených vo webovom rozhraní obchodu aj niektorým z nižšie uvedených spôsobov:
- platba v hotovosti alebo platobnou kartou (priamo na pobočke Slovenskej Pošty) – pri zasielaní tovaru na dobierku
- bankovým prevodom na účet KB Predávajúceho č. 107-3547330277 / 0100 (ďalej len „ Účet Predávajúceho “)
Prípadné ďalšie platby Kupujúceho v súvislosti s vyššie uvedenými spôsobmi úhrady ceny tovaru sú uvedené vo webovom rozhraní obchodu, v objednávke a budú uvedené v prijatí objednávky.
4.3. Spôsob platby uvedie Kupujúci v objednávke (kde budú uvedené aj prípadne ďalšie platby v súvislosti so zvoleným spôsobom platby).
4.4. Platba tovaru je možná v slovenských korunách (EUR), pre platby dodávok tovaru na Slovensko sú ceny prepočítané kurzom EUR aktuálnym na stránkach ČNB.
4.5. Predávajúci nepožaduje spravidla zálohu na kúpnu cenu tovaru alebo obdobnú platbu. V odôvodnených prípadoch (predovšetkým pri objednávkach s celkovou cenou nad 10.000,- Kč) tak môže urobiť. Predávajúci je oprávnený požadovať uhradenie celej ceny tovaru pred jeho odoslaním alebo odovzdaním Kupujúcemu (§ 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije).
4.6. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do piatich pracovných dní od uzavretia kúpnej zmluvy.
4.7. V prípade bezhotovostnej platby je Kupujúci povinný uhradzovať kúpnu cenu tovaru spoločne s uvedením variabilného symbolu platby – číslo objednávky. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok Kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet Predávajúceho.
4.8. Ak je to v obchodnom styku obvyklé alebo ak je tak stanovené všeobecne záväznými právnymi predpismi, vystaví Predávajúci ohľadom platieb vykonávaných na základe kúpnej zmluvy Kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Predávajúci je platcom dane z pridanej hodnoty . Daňový doklad - faktúru vystaví Predávajúci Kupujúcemu po uhradení kúpnej ceny tovaru a zašle ho v elektronickej podobe na elektronickú adresu Kupujúceho, alebo spoločne s tovarom Kupujúcemu.
4.9. Tovar, ktorý je skladom, Predávajúci v prípade platby na dobierku alebo pri osobnom prevzatí tovaru expeduje spravidla do 5 pracovných dní od prijatia objednávky. Pri platbe prevodom na účet Predávajúci tovar skladom expeduje spravidla do 5 pracovných dní od pripísania príslušnej čiastky na svoj účet. Čiastočné dodanie objednaného tovaru je prípustné za predpokladu, že nebol dohodnutý opak.
4.10. Tovar, ktorý nie je na sklade, Predávajúci expeduje, akonáhle je to možné. O presnom dátume je Kupujúci vopred informovaný. V prípade, že tovar z objektívnych príčin (tovar sa už nevyrába, dodávateľ prestal dodávať do SR, výrazne sa zvýšila jeho cena alebo náklady na dodanie) nie je možné za pôvodných podmienok dodať, alebo sa plnenie stane objektívne nemožným, alebo pokiaľ nemá Kupujúci vyrovnané všetky záväzky voči Predávajúcemu splatné ku dňu vystavenia objednávky, informuje Predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne Kupujúceho. Ak je to možné, navrhne Predávajúci Kupujúcemu zmenu kúpnej zmluvy, v ktorej je predmetom namiesto nedostupného tovaru iný tovar porovnateľného druhu, kvality a ceny. Pokiaľ Kupujúci so zmenou kúpnej zmluvy nesúhlasí, má Predávajúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy. O odstúpení od kúpnej zmluvy bude Kupujúceho bezodkladne informovať. V prípade, že Kupujúci už úplne alebo sčasti uhradil kúpnu cenu, bude mu prijatá čiastka vrátená bezhotovostne na účet oznámený mu na tento účel Kupujúcim alebo účet, z ktorého boli prostriedky poukázané na úhradu kúpnej ceny (pokiaľ Kupujúci žiadny do 3 dní od odstúpenia Predávajúcemu neoznámi ), a to do 5 pracovných dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy.
4.11. Spôsoby dodania tovaru sú uvedené vo webovom rozhraní obchodu. Konkrétny spôsob dodania tovaru bude zvolený Kupujúcim v objednávke a potvrdený Predávajúcim v prijatí objednávky.
4.12. Náklady na dodanie tovaru v závislosti od spôsobu odoslania a prevzatia tovaru sú uvedené vo webovom rozhraní obchodu, budú uvedené v objednávke Kupujúceho av prijatí objednávky zo strany Predávajúceho.
4.13. V prípade, že Kupujúci tovar neprevezme ani neodstúpi od kúpnej zmluvy v súlade s týmito obchodnými podmienkami, má Predávajúci nárok na náhradu nákladov spojených s dodaním tovaru a jeho uskladnením (za uskladnenie u Predávajúceho za každý deň omeškania vo výške max. 10,- Sk, maximálne však celkom 500 Sk alebo do výšky kúpnej ceny, pokiaľ je nižšia ako 500 Sk), ako aj ďalších nákladov, ktoré Predávajúcemu z dôvodu neprevzatia tovaru Kupujúcim vzniknú a ďalej má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
4.14. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným ako dojednaným spôsobom, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s takýmto doručovaním.
4.15. Dodaním tovaru podľa týchto obchodných podmienok sa rozumie okamih doručenia tovaru Kupujúcemu v súlade s kúpnou zmluvou. Bezdôvodné odmietnutie tovaru Kupujúcim sa nepovažuje za odstúpenie od zmluvy zo strany Kupujúceho ani za nesplnenie povinnosti dodať tovar zo strany Predávajúceho. Pri prevzatí tovaru je Kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalu tovaru a prípadné závady bezodkladne oznámiť prepravcovi a Predávajúcemu . Odmietnutie prevziať zásielku z dôvodu poškodeného obalu sa nepovažuje za bezdôvodné odmietnutie tovaru. Podpisom dodacieho listu Kupujúci potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňala všetky náležitosti a berie na vedomie, že reklamácia tovaru z dôvodu porušenia obalu zásielky už nie je možná.
4.16. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar (vrátane nákladov na balenie a dodanie), nie však skôr, ako tovar prevezme. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na Kupujúceho okamihom prevzatia tovaru, alebo okamihom, kedy mal Kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil (tj spravidla, keď je tovar preňho pripravený na prevzatie).
5. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
5.1. Kupujúci berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 Občianskeho zákonníka nemožno okrem iného odstúpiť od kúpnej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal az hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť, alebo o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu.
5.2. Ak nejde o prípad uvedený v odseku 5.1. či o iný prípad, keď nemožno od kúpnej zmluvy odstúpiť, má Kupujúci v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich dní od prevzatia tovaru. Informácie o odstúpení od zmluvy musia byť Predávajúcemu oznámené prostredníctvom Kontaktného telefónu alebo Kontaktného emailu spolu s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a číslom účtu alebo adresou pre vrátenie peňazí. Samotné odstúpenie od kúpnej zmluvy musí byť Predávajúcemu odoslané v lehote podľa predchádzajúcej vety, a to na Kontaktnú adresu Predávajúceho, či na Kontaktný email Predávajúceho. Predávajúci umožňuje odstúpenie od zmluvy podľa tohto článku aj v prípade, že Kupujúci tovar zakúpil osobne, tj. nie mimo obchodných priestorov Predávajúceho.
5.3. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa ods. 5.2. týchto obchodných podmienok sa kúpna zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť Predávajúcemu vrátený (inak ako na dobierku, ktorú Predávajúci nepreberá) do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy na Kontaktnú adresu Predávajúceho. Tovar musí byť Predávajúcemu vrátený nepoškodený, neopotrebovaný a neznečistený a, ak je to možné, v pôvodnom obale.
5.4. Kupujúci spolu s vráteným tovarom priloží kópiu dodacieho listu a faktúry, ak bola vystavená, a ďalej písomné vyjadrenie o odstúpení od kúpnej zmluvy a zvolenom spôsobe vrátenia peňazí (prevod na účet, osobné prevzatie hotovosti alebo poštová poukážka či inak). Vyjadrenie tiež musí obsahovať kontaktnú adresu, telefón a elektronickú adresu Kupujúceho.
5.5. V lehote desiatich dní od vrátenia tovaru Kupujúcim podľa ods. 5.3 obchodných podmienok je Predávajúci oprávnený vykonať preskúmanie vráteného tovaru, najmä za účelom zistenia, či vrátený tovar nie je poškodený, opotrebovaný alebo čiastočne spotrebovaný.
5.6. Predávajúci vráti Kupujúcemu peňažné prostriedky (vrátane nákladov na dodanie), ktoré od neho na základe kúpnej zmluvy prijal, a to do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy Kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým ich od Kupujúceho prijal, alebo spôsobom, aký Kupujúci požadoval , pričom ale vždy aj zaslaním na ním oznámený bankový účet alebo účet, z ktorého boli prostriedky poukázané na úhradu kúpnej ceny (pokiaľ Kupujúci žiadny do 10 dní od odstúpenia Predávajúcemu neoznámi), s čím Kupujúci týmto vyslovuje svoj súhlas za podmienky, že mu týmto spôsobom nevzniknú žiadne ďalšie náklady. Ak odstúpi Kupujúci od kúpnej zmluvy, Predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky Kupujúcemu skôr, ako mu Kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar Predávajúcemu odoslal.
5.7. Ak Kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý Predávajúci ponúka, vráti Predávajúci Kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
5.8. Kupujúci berie na vedomie, že pokiaľ tovar vrátený Kupujúcim bude poškodený, opotrebovaný či čiastočne spotrebovaný, vzniká Predávajúcemu voči Kupujúcemu nárok na náhradu škody jemu tým vzniknutý. Nárok na úhradu vzniknutej škody je Predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku Kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny a nákladov na dodanie tovaru.
5.9. Pri zasielaní je Kupujúci povinný tovar zabaliť do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu. Za tovar podstatne poškodený alebo zničený pri preprave v dôsledku použitia nevhodného obalu nie je možné vrátiť kúpnu cenu a náklady na dodanie tovaru.
5.10. Náklady spojené s vrátením tovaru Predávajúcemu v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy Kupujúcim hradí Kupujúci, a to aj pokiaľ nemôže byť tovar vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Predávajúci je oprávnený započítať svoje skutočne vynaložené náklady spojené s vrátením tovaru na kúpnu cenu a náklady na dodanie tovaru, ktoré majú byť Kupujúcemu vrátené.
5.11. Do doby prevzatia tovaru Kupujúcim je Predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti Predávajúci Kupujúcemu kúpnu cenu bezhotovostne na účet oznámený mu na tento účel Kupujúcim alebo účet, z ktorého boli prostriedky poukázané na úhradu kúpnej ceny (pokiaľ Kupujúci žiadny do 5 dní od odstúpenia Predávajúcemu neoznámi).
5.12. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý darček, je príslušná darovacia zmluva uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od kúpnej zmluvy ktoroukoľvek stranou, stráca darovacia zmluva účinnosť a Kupujúci je povinný spolu s tovarom vrátiť aj poskytnutý darček.
6. Zodpovednosť za vady a reklamačný poriadok
6.1. Práv Kupujúceho z vadného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2158 až 2174 Občianskeho zákonníka).
6.2. Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal:
6.2.1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojednali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré Kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávanej,
6.2.2. sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie Predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa,
6.2.3. tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
6.2.4. je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
6.2.5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
6.3. Ustanovenia uvedené v predchádzajúcom odseku obchodných podmienok a záruka za akosť sa nepoužijú pri tovare predávanom za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebeniu, ktorý tovar malo pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
6.4. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
6.5. Práva z vadného plnenia, vrátane záručnej zodpovednosti, uplatňuje Kupujúci u Predávajúceho na Kontaktnej adrese Predávajúceho (ďalšie spôsoby uplatnenia vád podľa reklamačného poriadku nie sú týmto akokoľvek obmedzené). Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy Predávajúci obdržal od Kupujúceho reklamovaný tovar.
6.6. Reklamačný poriadok
6.6.1. Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie vád tovaru a uplatnenia nárokov zo záruky za akosť spotrebiteľom, v súlade s ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 634/1995 Zb., zákon o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov.
6.6.2. U všetkého tovaru predávaného Predávajúcim Kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, zodpovedá Predávajúci Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady a že sa vady pri spotrebnom tovare nevyskytnú v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia tovaru Kupujúcim. Nevzťahuje sa na kupujúceho s ičo, tu sa uplatňuje záruka 12 mesiacov.
6.6.3. V prípade, že sa v priebehu záručnej doby (v prípade poskytnutia záruky za akosť) alebo v priebehu doby podľa predchádzajúceho odseku vyskytne vada tovaru, pre ktorú nemôže byť zakúpený výrobok používaný úplne riadne, a túto vadu je možné odstrániť, má Kupujúci právo na jeho bezplatnú opravu. Pri odstrániteľnej vade na doposiaľ nepoužitom výrobku má Kupujúci právo namiesto odstránenia vady požadovať výmenu vadného výrobku za bezchybný. Pri odstrániteľnej vade má Kupujúci ďalej právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny. V prípade vady, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby tovar mohol byť riadne používaný ako tovar bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru, na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Práva z vadného plnenia Kupujúcemu nepatria, pokiaľ Kupujúci o vade pred prevzatím veci vedel, alebo pokiaľ vadu sám spôsobil. Kupujúci nemá právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, ani požadovať dodanie novej veci, pokiaľ nemôže vec vrátiť v tom stave, v akom ju dostal, okrem prípadov stanovených zákonom. Ak neodstúpi Kupujúci od kúpnej zmluvy alebo ak neuplatní právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej súčasti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny. Kupujúci má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu Predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, ako aj v prípade, že Predávajúci nezjedná nápravu v primeranom čase alebo že by zjednanie nápravy Kupujúcemu pôsobilo značné ťažkosti.
6.6.4. Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu u Predávajúceho (alebo osoby určenej na opravu) bez zbytočného odkladu od zistenia nedostatku. Doručené reklamácie sú vybavované bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Predávajúci s Kupujúcim nedohodnú inak.
6.6.5. Dňom uplatnenia reklamácie sa rozumie deň, kedy bol tovar doručený na adresu Predávajúceho.
6.6.6. Záruka a nároky zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na tovar, u ktorého bola reklamácia uplatnená po uplynutí stanovenej záručnej doby, a ďalej na opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním. V prípade batérií a akumulátorov je opotrebovaním tovaru spôsobeným jeho používaním aj prirodzený pokles kapacity. Záruka a nároky zo zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na vady spôsobené nesprávnym používaním, nedodržaním návodu, nevhodnou údržbou alebo nesprávnym skladovaním. U použitého tovaru Predávajúci nezodpovedá za vady zodpovedajúce miere doterajšieho používania alebo opotrebenia; u vecí predávaných za nižšiu cenu Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná; miesto práva na výmenu má Kupujúci v prípadoch podľa tejto vety právo na primeranú zľavu.
Nárok a uplatnenie zodpovednosti zo záruky zaniká aj v týchto prípadoch:
- stratou nákupného dokladu, záručného listu,
- porušením ochranných či záručných pečatí, čiarových kódov a nálepiek, pokiaľ na výrobku sú,
- mechanickým poškodením tovaru,
- elektrickým prepätím (viditeľne spálené súčiastky alebo plošné spoje),
- poškodením tovaru pri preprave (tieto škody je nutné riešiť priamo s dopravcom),
- používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou teplotou, prašnosťou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi kancelárskemu prostrediu,
- neodbornou inštaláciou, zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
- ak bol tovar alebo jeho časť poškodený počítačovým vírusom,
- pokiaľ sa závada prejavuje iba u softvéru, u ktorého nie je zákazník schopný doložiť legálny spôsob nadobudnutia, alebo použitím neautorizovaného softvéru a spotrebného materiálu,
- tovar bol poškodený nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore so všeobecnými zásadami,
- prevedením nekvalifikovaného zásahu či zmenou parametrov,
- tovar bol poškodený prírodnými živlami alebo vyššou mocou.
6.6.7. Reklamáciu je možné uplatniť nasledujúcim spôsobom:
- Informovanie Predávajúceho osobne, telefonicky, e-mailom alebo písomne.
- Doručenie reklamovaného tovaru (inak ako na dobierku, ktorú Predávajúci nepreberá) na adresu miesta podnikania Predávajúceho (alebo osoby určené na opravu). Pri zasielaní je Kupujúci povinný tovar zabaliť do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho poškodeniu či zničeniu. K tovaru je nutné priložiť kópiu dodacieho listu alebo faktúry s popisom vady a návrhom na spôsob riešenia reklamácie.
- Ak je v záručnom liste alebo v zozname autorizovaných servisov uvedený autorizovaný servis, ktorý je v mieste Predávajúceho alebo v mieste pre Kupujúceho bližším, uplatní Kupujúci právo na záručnú opravu
v tomto servise. Pokiaľ však na základe reklamácie tovaru v autorizovanom servise vznikne Kupujúcemu právo na odstúpenie od zmluvy alebo výmenu veci, uplatní Kupujúci tieto práva u Predávajúceho.
6.6.8. Predávajúci nezodpovedá za ujmu na zdraví osôb, prípadne ujmu na majetku a tovar, ktorý bude zapríčinený neodborným zaobchádzaním, či zneužitím tovaru, prípadne nedbalosťou.
6.6.9. O vybavení reklamácie spravidla vyrozumie predávajúci kupujúceho prostredníctvom informačného e-mailu alebo telefonicky. Pokiaľ bola reklamácia uplatnená osobne v prevádzke predávajúceho, je kupujúci povinný si vybavenú reklamáciu vyzdvihnúť bez zbytočného odkladu potom, čo bol predávajúcim upovedomený, že reklamácia je už vybavená. Pokiaľ bola reklamácia uplatnená prostredníctvom zaslania reklamovaného tovaru na adresu prevádzky predávajúceho, bude po odoslaní informačného e-mailu alebo po telefonickom upozornení zo strany predávajúceho vybavená reklamácia zaslaná späť kupujúcemu.
6.6.10. Pokiaľ najmä z technických dôvodov nebolo kupujúcemu v lehote na vybavenie reklamácie doručené vyrozumenie predávajúceho, že reklamácia už bola vybavená, neznamená to, že reklamácia nebola vybavená v lehote. Predávajúci nie je povinný kupujúceho informovať, že reklamácia už bola vybavená, rozhodujúce sú dni uvedené v čl. 6.6.9
6.6.11. V prípade, že si kupujúci nevyzdvihne tovar reklamovaný osobne v prevádzke predávajúceho do jedného mesiaca od uplynutia lehoty na vybavenie reklamácie, je predávajúci v súlade s občianskym zákonníkom oprávnený účtovať pri výdaji reklamovaného tovaru poplatok za uskladnenie. Výška tohto poplatku je 30 Sk za každý začatý deň, najviac však do výšky ceny tovaru.
6.7. Pre Kupujúceho, ktorý nie je spotrebiteľom, sa uplatnia nasledujúce výnimky z reklamačného poriadku:
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu v lehote dohodnutej s Kupujúcim, inak v lehote 60 dní.
- Záručná doba sa nepredlžuje o dobu, počas ktorej bola reklamácia vybavovaná.
- Ak je reklamácia uznaná ako neoprávnená, má Predávajúci právo požadovať náhradu nákladov spojených so zisťovaním vady a náhradu nákladov na prepravu reklamovaného tovaru späť ku Kupujúcemu.
7. Ochrana osobných údajov
7.1. Ochrana osobných údajov Kupujúceho, ktorý je fyzickou osobou, je poskytovaná zákonom č. 101/2000 Zb., o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov.
7.2. Predávajúci prehlasuje, že je platne registrovaný na Úrade pre ochranu osobných údajov pod registračným číslom 00039079
7.3. Kupujúci súhlasí so spracovaním a zhromažďovaním týchto svojich osobných údajov: meno a priezvisko, adresa bydliska a doručovacia a fakturačná adresa, ak sa odlišuje od adresy bydliska, identifikačné číslo a daňové identifikačné číslo, adresa elektronickej pošty a telefónne číslo, prípadne ďalších osobných údajov, ktoré uvedie v objednávke alebo pri registrácii užívateľského účtu (ďalej spoločne všetko tiež len ako „ osobné údaje “), a to až do doby jeho písomného vyjadrenia nesúhlasu s týmto spracovaním. Osobné údaje budú spracovávané pre účely realizácie práv a povinností z kúpnej zmluvy, pre vedenie užívateľského účtu a pre účely zasielania informácií a obchodných oznámení Kupujúcemu (pokiaľ túto možnosť označia, alebo pokiaľ jej označenie nie je možné, tak ju výslovne nevylúči). Súhlas alebo jeho odopretie so spracovaním osobných údajov nie je podmienkou, ktorá by znemožňovala uzavretie kúpnej zmluvy.
7.4. Spracovaním osobných údajov Kupujúceho môže Predávajúci poveriť tretiu osobu ako spracovateľa.
7.5. Kupujúci má právo prístupu k svojim osobným údajom, právo na ich opravu vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom. Kupujúci prehlasuje, že bol poučený o tom, že osobné údaje je možné na základe písomnej žiadosti Kupujúceho odstrániť z databázy. Osobné údaje Kupujúceho sú plne zabezpečené proti zneužitiu. Osobné údaje Kupujúceho Predávajúci neodovzdáva žiadnej ďalšej osobe. Výnimku predstavujú externí dopravcovia a osoby podieľajúce sa na dodaní tovaru Kupujúcemu, ktorým sú osobné údaje zákazníkov predávané v minimálnom rozsahu, ktorý je potrebný na doručenie tovaru.
7.6. Osobné údaje budú spracovávané po dobu neurčitú. Osobné údaje budú spracovávané v elektronickej podobe automatizovaným spôsobom alebo v tlačenej podobe neautomatizovaným spôsobom.
7.7. Kupujúci potvrdzuje, že poskytnuté osobné údaje sú presné a že bol poučený o tom, že sa jedná o dobrovoľné poskytnutie osobných údajov.
7.8. V prípade, že by sa Kupujúci domnieval, že Predávajúci alebo spracovateľ vykonáva spracovanie jeho osobných údajov, ktoré je v rozpore s ochranou súkromného a osobného života Kupujúceho alebo v rozpore so zákonom, najmä ak sú osobné údaje nepresné s ohľadom na účel ich spracovania, môže:
- požiadať Predávajúceho alebo spracovateľa o vysvetlenie,
- požadovať, aby Predávajúci alebo spracovateľ odstránil takto vzniknutý stav. Najmä môže ísť o blokovanie, vykonanie opravy, doplnenie alebo likvidáciu osobných údajov. Ak je žiadosť Kupujúceho podľa predchádzajúcej vety uznaná za oprávnenú, Predávajúci alebo spracovateľ odstráni bezodkladne závadný stav. Ak nevyhovie Predávajúci alebo spracovateľ žiadosti, má Kupujúci právo obrátiť sa priamo na Úrad pre ochranu osobných údajov. Týmto ustanovením nie je dotknuté oprávnenie Kupujúceho obrátiť sa so svojím podnetom na Úrad pre ochranu osobných údajov priamo.
7.9. Ak požiada Kupujúci o informáciu o spracovaní svojich osobných údajov, je mu Predávajúci povinný túto informáciu odovzdať. Predávajúci má právo za poskytnutie informácie podľa predchádzajúcej vety požadovať primeranú úhradu neprevyšujúcu náklady nevyhnutné na poskytnutie informácie.
7.10. Kupujúci súhlasí so zasielaním informácií súvisiacich s tovarom, službami alebo podnikom Predávajúceho na elektronickú adresu Kupujúceho. Kupujúci ďalej súhlasí so zasielaním obchodných oznámení Predávajúceho. Súhlasy podľa oboch predchádzajúcich viet môže Kupujúci kedykoľvek odvolať.
8. Doručovanie
8.1. Ak nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb (podľa voľby odosielateľa). Kupujúcemu je doručované na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte alebo v objednávke, alebo v rámci komunikácie medzi stranami.
8.2. Správa je doručená:
- v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jej prijatia na server prichádzajúcej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zaistená certifikátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb aj odmietnutím prevzatia zásielky, ak odmietne adresát (prípadne osoba oprávnená zaň zásielku prevziať) zásielku prevziať,
- v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb uplynutím lehoty desiatich dní od uloženia zásielky a dania výzvy adresátovi na prevzatie uloženej zásielky, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to aj v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel.
9. Záverečné ustanovenia
9.1. Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov iných štátov, ktoré poskytujú spotrebiteľovi vyššiu mieru ochrany.
9.2. V otázkach neupravených kúpnou zmluvou (vrátane objednávky a jej prijatia) a obchodnými podmienkami (či prípadne komunikáciou medzi stranami) sa právny vzťah riadi podmienkami uvedenými vo webovom rozhraní obchodu. Informácie o jednotlivých technických krokoch vedúcich k uzatvoreniu kúpnej zmluvy sú zrejmé z webového rozhrania obchodu.
9.3. Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do webového rozhrania obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Užívateľ a Kupujúci nesmie pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie, skripty alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku, tj predovšetkým narušiť funkciu systému alebo neprimerane zaťažovať systém, nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene použiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu a užívať webové rozhranie obchodu alebo jeho časti či softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom. Chyby vzniknuté pri zadávaní dát pred podaním objednávky alebo pri jej podaní a vybavovaní budú zisťované a opravované na základe e-mailovej alebo telefonickej komunikácie.
9.4. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia a činnosť predávajúceho nepodlieha inému povoľovaniu. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Kontrolu dodržiavania predpisov na ochranu spotrebiteľa vykonáva tiež Česká obchodná inšpekcia (http://www.coi.cz/) a práva na ochranu spotrebiteľov obhajujú aj ich záujmové združenia a iné subjekty na ich ochranu. Dozor nad ochranou osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov (http://www.uoou.cz/). Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov zaisťuje Predávajúci prostredníctvom svojej vyššie uvedenej emailovej adresy, prípadne sa môže Kupujúci obracať na záujmové združenia a iné subjekty pôsobiace v rámci ochrany práv spotrebiteľov. Predávajúci nie je vo vzťahu ku Kupujúcemu viazaný žiadnymi kódexmi správania ani žiadne také dobrovoľne nedodržiava (v zmysle § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka).
9.5. Obsah webových stránok Predávajúceho, všetky na nich materiály (texty, fotografie, obrázky, logá a ďalšie) av súvisiacich tlačených médiách (propagačné letáky, inzercia atď.), vrátane programového vybavenia webového rozhrania obchodu a týchto obchodných podmienok, je chránený autorským právom Predávajúceho a môžu byť chránené ďalšími právami ďalších osôb. Obsah nesmie byť Kupujúcim a Užívateľom menený, kopírovaný, rozmnožovaný, šírený ani použitý žiadnou treťou stranou na akýkoľvek účel bez písomného súhlasu Predávajúceho. Najmä je zakázané odplatne alebo bezplatne sprístupňovať fotografie a texty umiestnené na webovom rozhraní obchodu. Pri nerešpektovaní tohto zákazu bude Predávajúci postupovať v súlade so zákonom č. 121/2000 Zb., Autorský zákon, v znení neskorších predpisov. Názvy a označenia výrobkov, tovaru, služieb, firiem a spoločností môžu byť registrovanými obchodnými známkami príslušných vlastníkov.
9.6. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné alebo nepoužiteľné (a to aj z dôvodov ich rozporu s právom na ochranu spotrebiteľa), alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou alebo nepoužiteľnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
9.7. Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je uložená a archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná tretím osobám (ustanovenie týchto podmienok a zákona o poskytnutí kúpnej zmluvy a obchodných podmienok Kupujúcemu nie sú týmto akokoľvek dotknuté). Kúpnu zmluvu vrátane obchodných podmienok poskytne Predávajúci Kupujúcemu na vyžiadanie v textovej podobe (v elektronickej podobe zaslaním emailom)
9.8. Kupujúci na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností (v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
9.9. Webové rozhranie obchodu používa službu Google Analytics, poskytovanú spoločnosťou Google, Inc. (ďalej len " Google "). Služba Google Analytics používa súbory „cookies“, ktoré sú textovými súbormi ukladanými počítačmi Kupujúceho a Užívateľov webového rozhrania obchodu umožňujúcimi analýzu spôsobu používania webového rozhrania obchodu Kupujúcim a Užívateľovi. Informácie vygenerované súborom cookie o používaní stránky (vrátane IP adresy) budú spoločnosťou Google prenesené a uložené na serveroch v Spojených štátoch. Google bude používať tieto informácie na účely vyhodnocovania používania webového rozhrania obchodu a vytvárania správ o jeho aktivite, určených pre Predávajúceho a prevádzkovateľa webového rozhrania obchodu a na používanie internetu vôbec. Google môže tiež poskytnúť tieto informácie tretím osobám, ak to bude požadované zákonom alebo ak budú takéto tretie osoby spracovávať tieto informácie pre Google. Google nebude spájať IP adresu Kupujúceho a Užívateľov s akýmikoľvek inými dátami, ktoré má k dispozícii. Kupujúci a Užívatelia webového rozhrania obchodu môžu odmietnuť používanie súborov cookies voľbou v príslušnom nastavení v internetovom prehliadači, avšak v tomto prípade nie je vylúčené, že nebude možné plne využívať všetky funkcie webového rozhrania obchodu. Používaním webového rozhrania obchodu súhlasí Kupujúci a Užívatelia so spracovávaním údajov o nich spoločnosťou Google, a to spôsobom ak účelu zhora uvedeným.
9.10. Znenie obchodných podmienok môže Predávajúci meniť či dopĺňať. Práva a povinnosti strán sa riadia vždy tým znením obchodných podmienok, za ktorého účinnosti vznikli.
9.11. V prípade otázky k obchodným podmienkam a kúpnej zmluve poskytne Predávajúci Kupujúcemu bezodkladne všetky potrebné informácie.
Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné od 1. 1. 2014